2013. május 11., szombat

Rizssaláta (vadított verzió)



Mióta ugrott a kenyér, visszatértem a rossz szokásaimhoz, napok óta nem reggelizek, emiatt farkas éhes voltam amikor megjöttem az akác és bodza szedésből. A rántottás rizssaláta után egy nagyon vad főtt tojásos verziót akartam készíteni, de végül a kétnapos főtt tojást nem mertem felhasználni a salátában, a kutya legnagyobb örömére, így maradt a nagyon vad rizssaláta tojás nélkül.

Hozzávalók: (2 nagy adag vagy 4 kicsi )
2 dl rizs/köles/hajdina/bulgur/kuszkusz
10 dkg komlóhajtás
20 levél spenót
10 levél sóska
10 levél útifű
5 pitypanglevél (zsályával akartam készíteni, de lekaszálták:()
3 ágacska citromfű levél
2 ágacska menta levél
4 levél jégsaláta
¼ kigyóuborka
1 újhagyma és 3 újhagyma zöld szára
1 sárgarépa
olívaolaj
bors

öntethez
6 ek. joghurt
2 tk. medvehagyma pesto


Elkészítése: 
A rizst alaposan megmostam és beáztattam (így sokkal gyorsabban megpuhul).
Amíg a rizs ázott, mindent  alaposan megmostam, a répát megtisztítottam, kb. 3 cm darabokra vágtam, majd ledaráltam ( reszelni is lehet).
A spenótot, sóskát, útifüvet, salátát vékony csíkokra vágtam, a komlóthajtásokat kb.1,5 cm darabokra vágtam,  az újhagymát felkarikáztam. Az uborkát vékony szeletekra vágtam, majd csíkokra. A citromfű és menta levélkéket letépkedtem
A rizst leszűrtem,az olajat felforrósítottam, átforgattam benne rizst. Amikor kicsit fehéredett felöntöttöm 2 dl vízzel , sóztam, jól átkevertem és elkezdtem párolni, közben gyakran megkevertem. Amikor a vizet magába szívta kb. félidőben voltam a párolással, hozzáöntöttem még 2,5 dl vizet és gyakran kevergetve tovább pároltam. Mire magába szívta a vizet megpuhult a rizs. A komlót és a sárgarépát belekevertem a forró rizsbe, levettem a tűről és langyosra hűtöttem, majd belekevertem a zöld leveleket. Elkészítettem a joghurtos-medvehagymás öntetet, amihez medvehagyma pestot használtam. 


http://ezmegaz-krinsz.blogspot.hu/2013/04/medvehagyma-spenot-komlo-variaciok-4.html

A saláta többféle gyógynövényt tartalmaz, ezt mindenképpen olvasd el.

A pitypangnak magas a keserűanyag tartalma, epehajtó hatású,  epekő vagy gyanú, epehólyaggyulladás  esetén kontraindikált az alkalmazása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése