2013. április 27., szombat

Medvehagyma, spenót, komló variációk 4. - Rizssaláta



Valami villámgyors a hűtőben és kertben fellelhető alapanyagokból, ami langyosan és hidegen is ehető, reggelire, ebédre vagy vacsorára, ami megoldja a kenyérkérdést, de köretnek is kiváló. Amiben a tavasz és a tél ízei egyesülnek, ami kicsit tartalmasabb mint egy zöldsaláta, de mégis könnyű és tápláló.
Hozzávalók: (2 nagy adag vagy 4 kicsi )
2 dl rizs/köles/hajdina/bulgur/kuszkusz
10 dkg komlóhajtás
1/2 kaliforniai paprika
1 sárgarépa
1 újhagyma (opcionális, de volt még az előző napról)
12 spenót levél (nagy és nagyon friss:)
5-6 medvehagyma (ízlés szerint)
2 tojás
10 dkg savanyúkáposzta
olívaolaj


Elkészítése: 
A rizst alaposan megmostam és beáztattam (így sokkal gyorsabban megpuhul).Amíg a rizs ázott, mindent  alaposan megmostam, a répát megtisztítottam, kb. 3 cm darabokra vágtam, majd ledaráltam (lehet reszelni is). A medvehagymát és spenótot vékony csíkokra vágtam. A komlóthajtásokról a rügyeket levágtam és külön tettem (ebben a salátában nem használtam fel), a többi részét kb.1,5 cm darabokra vágtam. A paprikát felkockáztam, az újhagymát felkarikáztam.  A rizst leszűrtem,az olajat felforrósítottam, átforgattam benne rizst. Amikor kicsit fehéredett felöntöttöm 2 dl vízzel , sóztam, jól átkevertem és elkezdtem párolni, közben gyakran megkevertem. Amikor a vizet magába szívta kb. félidőben voltam a párolással, hozzáöntöttem még 2,5 dl vizet, beletettem a komlót és gyakran kevergetve tovább pároltam. Mire magába szívta a vizet megpuhult a rizs és a komló is. Levettem a tűzről és hagytam kicsit hűlni. Közben elkészítettem a tojásokból a rántottát. A tojást pici sóval felvertem, olajat forrósítottam és megsütöttem,  tányérra csúsztattam, majd apró darabokra vágtam. A zöldséget és a leveleket  külön-külön beletettem a rizsbe és jól elkevertem.  Ebben a sorrendben:sárgarépa, keverés, medvehagyma, keverés, spenót, keverés, újhagyma, keverés, paprika keverés. A végén a tojást is belekevertem. A savanyúkáposztát vagy  a saláta mellé esszük vagy  felaprítva bele is keverhetjük. 
A variációs lehetőség szinte végtelen, készítehetjük főtt tojással, tojás nélkül, valamilyen savanykás öntettel (balzsmecet, citrom), vagy joghurtos tejfölös öntettel stb.





1 megjegyzés: