2013. augusztus 16., péntek

Apicius:Szakácskönyv a római korból


Ma egy igazi csemegét hoztam:)
  .
Általában minden étel, növény, gyógymód ismertetése úgy kezdődik:” már a rómaiak is”, „a rómaiak idejében is”.Bia többször hivatkozik Apicius szakácskönyvére, ma rákerestem. Először  egy oktatási segédanyagot találtam, érdemes átfutni  sok fotót tartalmaz és rövid összefoglalót  kapunk pl. az akkori  kenyérfajtákból, azok készítésről és sok másról is.


Aztán tovább kerestem és Apicius szakácskönyve pdf-ben:)
 
kép forrása 


(Nem szoktam soha lementeni ezeket a gépemre, de ez olyan csemege, hogy ott a helye). A magyar nyelvű receptek a 70. oldaltól kezdődnek. Jó olvasgatást!

Köszönöm Bia


5 megjegyzés:

  1. Már én is olvastam és hallottam Biánál, kérdezte a bordamagot, de ez szakácskönyv tényleg nagyon érdekes. eper tartósítást nézted? Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Igen, átfutottam, de nekem az éppen aktuális baracktartósítás is tetszik. Pár darabon ki is fogom próbálni. A csalánt láttad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még csak belepillantottam, de majd átnézem alaposan. Köszi keres még ilyeneket!

      Törlés