2013. június 6., csütörtök

Rózsavíz, citromos rózsavíz






Már régóta nem használok kozmetikumokat, csak olyanokat, amiket én gyártok rózsaolaj, levendulaolaj, ezekből is ritkán, mert mióta nem használok mindenféle krémeket, azóta nem század ki a bőröm. Korábban nyáron melegben sokszor használtam arcpremetet, mert felfrissíti a bőrt és kicsit javít a légkondi és a nap szárító hatásán és a sminkre is rá lehet fújni. Ma rózsaecetet akartam készíteni és amikor recept után néztem, akkor botlottam bele ebbe  az oldalba, ahol sokféle rózsából készíthető recept van, így az elnyílóban lévő, de még gyönyörű rózsákból készítettem rózsavizet és citromos rózsavizet. A recepthez képest csak kicsit változtattam, vagy azért mert nem volt egyértelmű vagy mert nem láttam értelmét

Hozzávalók:
        8  rózsa szirmai
        500 ml desztillált víz
                   1/2 bio citrom leve
                   üvegedény
                   fehér vászon

A rózsákat leszedtem, kicsit átmozgattam, hogy a benne lévő bogaraknak legyen esélye előjönni és eltávozni. A desztillált vizet felforraltam és ráöntöttem a rózsaszirmokra, majd az edényt lefedtem. Amikor kihűlt két kicsi üvegbe leszűrtem.(Nem vártam vele 36 órát, szerintem utána sem fog több hatóanyag előjönni belőle. A 24-36 óra időtartamot inkább hideg áztatásnál tudom elképzelni.) Az egyikbe az előzőleg kifacsart citrom levét beleöntöttem. A citromosat egy arctonikos üvegbe, a simát egy spriccelőbe töltöttem, bár napközbeni permetezésre így sem lesz alkalmas csak, ha valamit magam elé teszek, de fürdés után kiváló. Kicsit ráspriccelek az arcomra és hagyom megszáradniJ, de aki krémet vagy testápolót használ, pár cseppet cseppent a krémbe és úgy viheti fel a bőrére, de vatta pamaccsal borogatásként is lehet használni pl.szem környékére a citrommentes változatot vagy még ezerféle módon.

És mint minden ilyennél, csak permetmentes növényt használjunk!

Itt  további receptek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése