2013. május 12., vasárnap

Sárga nőszirom és a hozzá vezető út

Sárga nőszirom, mocsári nőszirom és sokkal jobb képek itt
Mindig "aggódom", hogy nem mozgok eleget, így amikor csak tehetem sokat gyalogolok és bringázok, "megnézem milyen gyógynövények" vannak felkiáltással. Mivel a reggeli akácvirág gyűjtésnél csak egy rövid, bemelegítőt bringáztam, gondoltam kicsit megdolgoztatom a combizmaimat (nem szoktam fordulatot váltani, izomból tekerek fel:)) és megnézem mi van a pataknál gyógynövény ügyben.Ha az ember dombságban lakik a bringázás vagy a több kilométeres emelkedőre tekerésről, vagy a kilométereken tartó fékezésről szól. Általában van választási lehetőség, így az oda tekerünk vissza gurulunk-fékezünk, vagy  mérsékelten emelkedik útvonalat szoktam választani. De a patakhoz pont fordított út vezet.  Közben kiderült, hogy bringáról nem nagyon tudok nézelődni, mert az útra is figyelnem kell és a patakot szegélyező növényektől nem látok le a mélyebb részekre, így nagyrészt maradt a gyaloglás kerekpár tolással. Rádöbbentem, hogy hiába bringázok vagy lovaglok sokat a természetben, közben mégis lemaradok róla.Volt vizimenta, farkaslama, rengeteg akác, pipacs, de a sárga nőszirom teljesen lefoglat, így szinte csak arra fokuszáltam.

Az első példány, amit megpillantottam, így rejtőzködött.
Egy bimbós példány




Itt (is) él a sárga nőszirom

 
Nem tudom milyen növény, de valamelyik nap visszanézek, lehet addigra megmutatja magát (virág), de lehet, hogy nem virágzik vagy az is, hogy elvirágzott.
Itt kiderült, hogy nem volt egész jó ötlet átjönni a túlpartra, de itt még nem tudtam, hogy a neheze még hátra van. (Később egyes helyeken kétszer ilyen magas volt a növényzet.


Virágzó farkasalma
vadmenta (is)

az első pipacs 

Amikor hazaértem, jól esett a bodzás-vadmentás limonádé






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése