2013. április 11., csütörtök

Napi határ

Ma nagyon nagy öröm ért, több olyan növényt is sikerült szednem, amit korábban hiába kerestem, illetve nem is reméltem, hogy itt találni fogok. Lesétáltam a rétre friss csalánért és tyúkhúrért gondoltam kicsit feldobom a salátámat, bekukkantottam az erdőbe, még szerencse, hogy kesztyű, zacskó és olló mindig van nálam:) A kucsmagombát szinte kaszálni lehet.

Tavaly a keréknyomban volt az nagy útifű, vajonlesz itt még valami?

A mocsári golyahír is előbújt, sőt a kép alsó részén látszanak a sárga bimbók.
Itt tart a bodza, nagyon bele kell húznia:)



martilapu

A víz útja.
Ez hogy került a fenyvesbe? Ok, sejtem:)



Végre találtam zamatos turbolyát:)
És a kucsmagomba:)



Itt (is) terem és a kökény alatt is, de oda nem másztam be érte:)


Itt tart a kökény. Tavaly ez volt.
82 dkg



 Kucsmagomba tartósítás és több recept itt

Jókaiék így ették:)

"Ki kell választani a lehető legnagyobb és egyenlő formájú kucsmagombákat. Mossuk meg alaposan, de óvatosan, nehogy összetörjenek. A szárát ki kell húzni és nem vágni, hogy szép kerek lyuk maradjon a helyén. Ezen üreget töltsük meg felvert galuskával: Két személyre egy tojást számítsunk, üssük azt tálba, tegyünk minden tojáshoz egy kis diónyi zsírt, kevés sót és kevés tört borsot. Annyi liszttel keverjük fel, hogy a tészta ne legyen puha, hanem a kanállal nehezen bár, de kavarható legyen. Miután e töltelékkel minden gombát megtöltöttük, készítsünk egy fazékba sós vizet, minden személyre 2 deczit számítván. Tegyük forrni és ha buzog, rakjuk bele a megtöltött kucsmagombákat. Tíz percig kell főzni. Készítsünk hozzá egy tojásnyi zsírból és egy nagy fakanál lisztből szép piros rántást. Ha már forró a rántás, öntsünk bele egy pohár hideg vizet, hogy csomós ne legyen; azután rögtön fordítsuk a gomba közé, forraljuk a rántással is 5 percig, aztán vegyük el a tűzről tálalásig. Töltsük mély tálba és frissen főtt, meleg szép szeletekbe vágott marha-nyelvet adjunk mellé."
 


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése