2013. április 4., csütörtök

Kukorica süti - gluténmentes világ

Most csupa gluténmentes étel és süti következik, majd később írok a miértről és a gluténról is. Ennek az első gyöngyszeme ez a kukoricás süti. Korábban sütöttem már kukoricalinzert és  kukorica korongot, ez a mostani a kukorica korong butított változata.

Hozzávalók: 20 db
20 dkg kukoricaliszt
5 dkg vaj
5 dkg nádcukor
3 ek. (púpozott ) tejföl ( amennyivel jól összeáll)
1 tk.mézeskalács fűszerkeverék
1/2 kk.só
1 tk. szódabikarbóna
20. tk. baracklekvár

A cukrot a tojással és vajjal alaposan elkeveretem. A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a szódabikarbónát, sót, mézeskalács fűszerkeveréket és összekevertem. A lisztes keveréket összedolgoztam tojásos keverékkel és fokozatosan annyi tejfölt adagoltam hozzá, amitől egy jól összeálló tésztát kaptam. Kicsit pihentetni kellett volna, hogy nyújtható legyen, de  meg voltam csúszva, így nedves kézzel kb. diónyi gólyókat formáltam, ellapítottam, az ujjammal mindegyik közepére kis mélyedést nyomtam a lekvárnak. Sütőpapírral kibélelt tepsire raktam és mindegyik közepére a tk. baracklekvárt tettem. A sütőt előmelegítettem 200 C-ra és kb. 10 perc alatt megsütöttem. Eszméletlenül megnőttek, az amúgy  bőséges lekvárt felszippantották. Mivel kicsit lekvárosabbra akartam, így mindegyikre tettem egy újabb tk. baracklekvárt és kicsit visszatettem száradni a sütőbe. Nagyon finom, a mézeskalács fűszertől nincs kukorica íze, már akit esetleg zavarna:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése