2013. április 13., szombat

Kucsmagombaszósz medvahagymás rizzsel





Nem tudom, ha teljes egészében a természet éléstárára lennénk utalva kihúztuk volna-e eddig, de most tobzódunk az ajándékokban. Kucsmagomba,  medvehagyma, stb.:). Mivel épp volt itthon mindkettő, szerencsére a rizs gluténmentes diétába is illeszkedik, így adta magát, hogy ez készüljön. Mondjuk, én jobban szeretem az ilyen szószos ételeket tésztával, különösen fussilival, de a gombaszószt rizzsel is finom. Egy kis roston sült csirkemellet el tudtam volna hozzá képzelni, de így is tökéletes volt:). Lehet, a mostani sok diéta miatt, vagy mert régen ettem minőségi gombát (pl.vargánya)vagy mert nagyon jól főzök:), de nagyon finom volt, bár a gombához értők, kicsit lesajnálják a cseh kucsmagombát, mondván csak azért olyan népszerű, mert ez az első igazi tavaszi gomba. Nem tudom, akinek van szerencséje kipróbálni, majd eldönti, hogy ízlik-e neki vagy csak az elmegy kategória. Én mindenesre ma újra felkerekedek, dacolva széllel és kökénybokorral:)  és szedek, mert nemcsak fagyasztani akarok, hanem megpróbálkozom  a szárítással is.

2 adaghoz

Ho zzávalók szószhoz:
1 fej vöröshagyma (póré jobb lett volna, mert attól még finomabb)
20 db kucsmagomba
1 dl tejszín
1 ek. tejföl
1 ek.kukoricakeményítő
 bors
pici olívaolaj

Hozzávalók körethez:
2 dl rizs
5 levél medvehagyma
1.ek. olívaolaj

Elkészítése:
A kucsmagombák fejét kicsípjük, ha a rönkön maradt gyökér eltávolítjuk. Alaposan megmossuk. A rönköt feldaraboljuk. A hagymát megtisztítjuk, aprítjuk, majd az olajon kicsit megdinszteljük. Hozzáadjuk a feldarabolt rönköket és pároljuk. Amikor majdnem kész hozzáadjuk a fejeket is és folytatjuk a párolást. Sózzuk, borsozzuk, a végén kukoricakeményítőből , tejszínből és tejfölből habarást készítünk, a gombához adjuk és besűrítjük.

A rizst alaposan megmossuk, kevés olajon „pirítjuk”, majd kb. kétszeres mennyiségű vízzel felöntjük, sózzuk és puhára pároljuk.  Amikor majdnem teljesen megpuhult, a megmosott és apróra vágott medvehagymát hozzáadjuk és készre pároljuk.

 


Előző napi krumplis verzió:)
Sok kucsmagombás recept itt.
ezmegaz a facebook-on:)

2 megjegyzés:

  1. Én ma jutottam ehhez a gombához, igaz a piacon,de megörültem neki nagyon! Meg nem ettem ezt a fajtát,de mindenki dicséri, holnap készítem el ,kíváncsi leszek:))Irigykedek, hogy mész szedni,és merre?? Remélem az idén sikerül vargányát is szednem,nem úgy mint tavaly!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugtass meg, hogy nagyon drága:)Korábbi fórum bejegyzéseken 400 Ft/10 dkg árat láttam. Amúgy elég nagy elszántságot igényel a gyűjtése, mert leginkább sűrűn nött kökény-vadrózsa társulásokban lehet fellelni, legalábbis felénk:)Mivel Te Gyö-n lesz én meg Me-n, ami 5 km, ha gondolod szívesen elviszlek a titkos lelőhelyemre, de ami valamennyire megközelíthető ott már vagy leszedtem vagy leöregedett. Holnap délután megnézem egy másik helyen, lehet ott is lesz, akkor írok Neked.Igen, a gombatermés eléggé függ az időjárástól.

      Törlés