2013. április 15., hétfő

Kucsmagomba leves





Mivel tobzódunk a kucsmagombában, így feltétlenül levest is kellett belőle készítenem a szósz és szendvicskrém után. A böjtben két dologra szoktam rá a levesek főzésével kapcsolatban sok levest burgonyával sűrítettem tejszín helyett, és reszelt (darált) sárgarépát tettem szinte minden levesbe, amit előzőleg pici vajban vagy olajban megpároltam. Ettől elképesztően szép aranyló színük lett. Amikor azon elmélkedtem, hogyan főzzem a gombalevest ez a böjti verzió ugrott be. Amiért mégis került bele tejszín, annak az az oka, hogy kicsit elméreteztem a só mennyiségét, konkrétan beleborult:), persze a tejszíntől minden sokkal finomabb lesz:)

20 dkg kucsmagomba
3 közepes burgonya
1 sárgarépa
3-4 szál medvehagyma
olívaolaj
½ dl tejszín
bors
A gombát alaposan megmostam, a fejeket kicsíptem, a szárakat feldaraboltam. A burgonyát megtisztítottam, megmostam, majd felkockáztam. A gombát kevés oílvaolajon el kezdtem párolni, majd hozzáadtam a burgonyát, sót, kicsit több vizet, mint ami ellepi. Közben a megtisztítottam a sárgarépát, megmostam, kb.3 cm-re daraboltam, majd lereszeltem (daráltam). Kevés olajjal és  vízzel pici pároltam. Csak addig, amíg az szín előjött. A levesből kiszedtem a gomba kalapokat, a többi részét a  medvehagymával leturmixoltam. Vissza tettem a fazékba, hozzáadtam a répát és a gombafejeket és összeforraltam. Borsoztam és hozzáadtam a tejszínt.
 




Ezt a verziót valamikor kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése