2013. április 4., csütörtök

Kenyérhelyettesítő próbálkozások_2_ropi - gluténmentes világ


A sikertelen tortilla után egy újabb próbálkozás, ezennel sikeres, ha nem is kenyér, de legalább ehető:) (az ember mindig lentebb adja) Igazából nem kenyeret akartam sütni, hanem valami olyat, ami kicsit hasonlít a pirítósra és ha éppen rám törne az éhség 1-2 darabot el tudok rágni belőle, esetleg egy krémleves mellé a fokhagymás pirítós szerepét be tudja tölteni és lehetőleg se nem fűrészpor, se nem kőkemény:)

Hozzávalók:
10 dkg kukoricaliszt
10 dkg hajdinaliszt
1 tojás
3 ek. tejföl
5 dkg vaj
1 kk. só
1 tk. szódabikarbóna

A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a sót, szódabikarbónát és jól összekevertem. Beletettem a tojást és a vajat, majd fokozatosan adagoltam a tejfölt.  Lisztezett felületen kinyújtottam kb. 0,5 cm vastagságúra és a tetejére egy kevés parmezán sajtot reszeltem. Kisebb (ropi)-nagyobb (kenyér) darabokra vágtam, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. A sütőt előmelegítettem 200 C-ra és 8 perc alatt megsütöttem.

Finom lett, de inkább ropi, mint kenyér:), az én ízlésemnek kicsit  zsíros.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése