2013. április 30., kedd

Ibolyás méz



Tavaly teljesen lecsúsztam az ibolyával kapcsolatos mindenféléről. Én ilyen sziszifuszi feladadokra, mint az ibolya gyűjtése teljesen alkalmatlan vagyok, a kicsit haladósabb dolgokat jobban szeretem.. De olyan sokat jártam az erdőt és a rengeteg gyönyörű , illatozó ibolyának végül nem tudtam ellenállni és egy kisebb zacskóval szedtem.Isteni illata van és az íze is csodás:)
 Gyógynövényes mézekről itt írtam.

Az ibolya egyéb felhasználása:

Felhasználása
Kandírozhatjuk, sütemények, pudingok, jégkrémek, saláták díszítésére, illatosításra használhatjuk.
Virágából az egyik legdrágább illóolajat vonják ki.

Gyógyhatása 
Friss, vagy szárított virágának szörpje, vagy forrázata enyhe hashajtó, hörghurut, köhögés, álmatlanság, fejfájás elleni teákban alkotórészként vagy idegnyugtató, köptető, izzasztószerként is használható.

Gyógynövények felhasználásával kapcsoltos tudnivalók itt
Gyűjtéssel kapcsolatos tudnivalók Erdőkóstolónál 

Forrás: wiki

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése