2013. február 23., szombat

Késői laskagomba


Mindennap gyalogolok. A napokban enyhébb volt az idő és kicsit felszáradt a sár, így minden nap lementem a rétre és az erdőbe. Néztem milyen gyógynövények bújtak elő, így találtam a téli fülőkét. Újabb fülőke lelőhelyek után kutattam, fülőkét nem találtam, ellenben egy kidőlt fatörzsön két adag laskagomba várt. Ha a természet volt olyan kegyes, hogy megajándékozott vele kötelességem volt hazavinni, bár tudtam, hogy nem vagyok oda a laskagombáért mert rágós, legalábbis a termesztett változat. Most, hogy jobban utánanéztem valószínű, hogy eddig mindig öregebb példányokkal volt dolgom, és az valóban rágós. Nem vigyáztam kellőképpen az ajándékomra, a teraszon hagytam, és a -8 C-on éjszakán sajnos és megfagyott. A törzsön maradt példányoknak is ez lett a sorsa, így ugrott, hogy bármi is készüljön belőle, pedig itt lenne az idő, hogy felülírjam azt az emléket, hogy a laskagomba rágós. Bár most, hogy tudom a lelőhelyet lényegesen könnyebb helyzetben vagyok, de sajnos a megközelíthetősége eléggé függ az időjárástól.



Sok infó a gombáról az alábbi linkeken



Nagyon jó képek vannak itt: http://gombacsiszar.hupont.hu/7/laskagomba

4 megjegyzés:

  1. http://gombaklub.blogspot.hu/2012/11/varosi-gombaszat.html
    Meglepően jó gomba. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így különösen sajnálom, hogy nem tudtam megkóstolni:)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Fogalmam sincs:), de akkor azt gondoltam, hogy nem. Azt nem tudtam, hogy fog viselkedni, ha kiolvad és hogy fogom megtisztítani, így inkább otthagytam.

      Törlés