2013. február 20., szerda

Felfoghatatlan - Napi döbbenet

Nálunk évek óta szelektív hulladékgyűjtés van, a zsákos fajta. Nem kötelező, opció. Kisebb kuka, alacsonyabb szemétszállítási díj. Minden hónap harmadik hétfőjén (pont most hétfőn volt a szállítás) bármilyen zsákban ki kell tenni a szelektív hulladékot, elszállítják, adnak cserezsákot. (Nem csak abban az esetben szállítják el, ha a szolgáltató emblémájával van ellátva) Egyszerűen felfoghatatlan, hogy miért viszik ki a szelektív hulladékot bezsákozva a falutól 100 méterre lévő rétre vagy az erdő szélére. Azt még értem, ha építési törmeléket találok az erdőben, nem elfogadom, csak értem, hogy azért a mennyiségért esetleg nem hozatnak konténert minimum 10 e Ft-ért. De azt nem értem, hogy a szelektív hulladékot,( műanyag flakonok, műanyag játékok, műanyag ládák, vödör stb.) vagy a háztartási hulladékot, (minden pénteken szállítják) miért kell levinni a rétre. Amikor megláttam, (utolsó kép) gondoltam, hozok egy zsákot összeszedem, hazaviszem és megvárom a következő szállítást, de utánna találtam meg a többit. Ennek a mennyiségnek a tárolását és szállítását nem tudom vállalni. A polgármester felkeresése lesz a megoldás, mert nem hiszem, a szemetesekkel le tudnám  dilelni, hogy lemenjenek a zsákokért és elszállítsák . Még ha sikerülne is, ezzel a rengeteg szétszort flakon kérdése még nincs megoldva:(, vagy szedjem össze én? Enyém, tiéd, kié?


 Ezzel a mennyiséggel vagy többször kellett fordulni, vagy utánfutóra vagy furgonra volt szükség.





12 megjegyzés:

  1. Veled együtt megdöbbenek én is mindig, ha ilyet látok. Mert sajnos felénk is van ilyen jelenség, ami nekem is érthetetlen.
    Most olyan témát pendítettél meg, amiről regényt lehetne írni.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is szelektív gyűjtés van. Szigorúan! És most láttam az út szélén eldobott zsákot. Én is arra gondoltam, hogy összeszedem, mert errefelé ez nem szokás és nekem is nagyon bántja a szemem!

    Ami viszont nem bántja, hanem gyönyörködteti, az új kezdőképed! Nagyon szép és eredeti! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a nagyját össze fogom szedni és megkeresem a helyi környezetvédőket egy kis segítségért a többihez.

      Örülök, hogy tetszik:)

      Törlés
  3. Szomorú látvány és bosszantó. Nálunk az utca végén van négy hatalmas szelektív gyűjtő és sokszor látom, hogy köré is pakolnak jó sok mindent / autógumi, törött székek, műanyagok, amik nem férnek be a nyíláson. Persze ez is jó magasan. Undorító látvány, úgy néz ki mint egy szeméttelep. Mondjuk egy cigány ház előtt van, annyira fel sem tűnik az udvarukon lévő borzalom mellett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emiatt örülök, hogy nálunk nem ez a fajta szelektív hulladékgyűjtés van, gondolom itt is hasonló lenne a helyzet:(

      Törlés
  4. Sajnos, az egész ország tele van a szeméttel, kertek, rétek, stb. Nem is beszélve azokról a helyekről, ahová bevették magukat a hajléktalanok (pl. a KÖKI melletti kiserdő). Nagyon nagy változás kellene a fejekben, hogy ez javuljon. El se tudom képzelni, miért viszik ki, benzint és időt nem kímélve, amikor házhoz megy a szemétért a szállító.
    Azt olvastam, hogy ez a fajta gyűjtés, amikor házhoz mennek - sokkal hatékonyabb, mint a szelektív szigetes. Nálunk az idén vezetik be, hogy külön jönnek pl. műanyagért és papírért - csak itt én azt látom hibának, hogy pl. a papírt összekötegelve kérik, a zöldhulladékot meg zsákban. Én nagyon utálom ezt a sok szemetet és mindig szelektíven gyűjtök mindent, de hogyan kötegeljem össze a borítékot meg a papír csomagolóanyagokat (újságot pont környezetvédelmi okból inkább on-lin eolvasok), és amikor megmetszem a fákat, hogyan lenne arra időm, hogy a rengeteg levágott ágat akkorára összevágjam, hogy nejlonzsákba berakható legyen? Talán ezeken is változtatni kéne, hogy követhető legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnas egyre inkább nekem is a tapasztalatom. Nálunk egyenlőre nincsenek ilyen megszorítások, bár mi mindent külön gyűjtünk. A zöldhulladékot vagy zsákba kell elhelyezni, vagy átkötve kirakni. Tök fura, hogy nálatok össze kell vágni, mert van egy darálójuk (nem tudom mi a hivatalos neve) azzal egy pillanat alatt eltüntetnek komolyabb ágakat is. A kisebb papírokat régen mi egy dobozban gyűjtöttem és abban tettük ki vagy papír szatyorban.

      Törlés
  5. Küldjek én is hasonlókat? Sokat tudnék! Aki ilyet tesz nem ember számomra.

    VálaszTörlés
  6. Gyanítom ennél sokkal több van még. Nagyon sokfele meg még nem is jártam az idén:( Teljesen egyetértünk.

    VálaszTörlés
  7. Hihetetlen, hogy milyen emberek vannak! Miért jó az valakinek, hogy kiviszi a természetbe (!) az összegyűjtött hulladékot?! Nálunk nagyon jól működik a szelektív hulladékgyűjtés, sőt, a városunkban különböző akciókat is szerveznek, pl. évente kétszer egy héten át "virágot a hulladékért" akció is van! :)

    VálaszTörlés
  8. Hát ez az. Eddig én is azt hittem, hogy is jól működik:(

    VálaszTörlés