2013. január 15., kedd

Sült krumpli (körbe-körbe sült)




Tegnap ez a recept volt a Nosalty (egyik) ajánlata . Akkor még nem tudtam, hogy ilyen gyorsan sort kerítek az elkészítésére.:) Legközelebb, mert lesz legközelebb:), nem hirtelen felindulásból készítem és többféle zöldséggel fogom turbózni, de már nem fért volna több az edénybe, nagyobba pedig nem akartam átrakni.

8 db burgonya (nálam kisebb)
2 ek. olívaolaj
2. nagy karika zeller eredetilag lilahagyma, de nem volt itthon
2 ek. tejföl (opcionális)
3. ek. reszelt juhsajt (opcionális)

A burgonyát meghámoztam, megmostam, majd kb. 2 mm  felszeleteltem.  A zellert megtisztítottam, megmostam és elnegyedeltem. Egy tűzálló tálba beleállítottam a szeleteket. Az olívába elkevertem ízlés szerinti sót és rálocsoltam a krumplira. Az egyik kommentelő írta, hogy le szokta takarni fóliával, így én is letakartam . Hideg sütőbe tettem, majd amikor felmelegedett visszavettem 180 C-ra. Kb. 45perc után levettem a fóliát, akkor már kezdett megpirulni, rátettem a tejfölben elkevert sajtot és a tetejét is megszórtam sajttal. Pirulásig sütöttem. Savanyúkáposztával ettük:)
Kivételesen nem égettem el, nem amiatt kapott tejfölös takarást:)



2 megjegyzés: