2012. augusztus 19., vasárnap

Cukkinilekvár másképp I. Csokis-mentás cukkinilekvár

Az első érdeklődő a művem iránt:), bár azt hiszem a szín tévesztette meg.

Cukkinilekvár:. Három az egyben zselésítő, cukor, levendula. Az enyém kicsit más:) A lekvárokat az idén édesítés nélkül tettem el, de volt amit már tavaly is pl. cseresznye, ha valakinek nem elég édes tehet bele kicsi mézet.
De mivel édesítsem a cukkinit? Cukor nem, méz meghal, Xilit bármilyen jó a marketingje kémiai reakcióval álltíják elő általában kukoricacsutkából, hát nem elég meggyőző, főleg, mivel a fermentált verziót is tisztítani kell, ami szintén vegyi úton történik és aranyárban adják . Xukor, elvben nyírfakéregből és  fermentációval készül, de szintén aranyárban. Stevia azt sajna titokban tartják, hogy rettenetes mellékíze van. A legjobb lenne, ha lenne cukorrépám és egy darabot belefőznék, de nincs:). Még szóba jöhetne az édesgyökér  és rögtön lehetne akár gyógylekvár, de az nem jutott eszembe:)
A bodzalekvárt(?) is  almával (is) édesítettem, sűrítettem, így ebbe a lekvárba is almát tettem. A gyümölcscukornak   lassabb a felszívódása és az almának még főve is vannak kedvező élettani hatásai, de
Úgy emlékszem, közel azonos mennyiségű cukkiniból és almából készítettem.Itt még rossz volt a technológiám, mert lereszeltem a hozzávalókat , a nedvességet kinyomkodtam,  egy lábasban beraktam a sütőbe legalacsonyabb hőfokra és néha átkevertem. Amikor késznek ítéltem, hozzáadtam egy kevés fahéjat, így sem ízlett, majd kb. 1 marék apróra vágott mentát. Kellett volna bele még édesítés,  és a színével sem voltam megelégedve, akkor eszembe jutott a kedvenc íz párosításom és csokit törtem és beleolvasztottam. Pár kocka csak rontott a színén és az ízén sem javított túl sokat, így még tettem bele csokit. Amikor megfelelőnek találtam az ízélményt (kb. 6 kocka74 % csoki) ,  üvegbe kanalaztam, lezártam, tetejére állítottam 5 percre, majd száraz dunsztba tettem.
Csoki-menta, aki szereti ezt az ízkombinációt, nyugodtan próbálja ki. Szerintem ezt legjobb langyosan enni,  gondoltam palacsintában kipróbáljuk, de a testvérem átjött és a kimaradt kb ½ üvegnyi mennyiséget hidegen bekanalazta:)



(Kerestem a neten vetőmagot, közben belebotlottam egy oldalba, nem is tudtam, hogy ennyi kártevője  és lehetséges betegsége van a cukorrépának, lehet, mégse ültetek jövőre. Az is elgondolkodtatott, hogy, ha ezek ellen vegyszerezni kell, azon túl, hogy nem egészséges a  cukor (túlzott mértékű fogyasztása) vajon tartalmazhat-e ezekből a vegyszerekből. Majd aki jobban ért hozzá, lehet megírja, vagy megkérdezem a szkeptikusokat)



Dolgozik:)
Katt a képre! Virágpor a potrohán.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a képek!:)
    Nem értek hozzá:( hogy marad-e mennyiségileg a vegyszerből a cukorban, de amihez értek: az információ, a vegyszer információja az mindenképpen benne marad a cukorban (meg mindenben) de felülírható:)
    Szép ünneplést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:), még reménykedem a fotósuliban:)Köszi a kiegészítést. Szép ünnepet Neked is!

      Törlés
    2. Gyönyörűek a képek!!! édes vagy:)))

      Törlés