2012. augusztus 20., hétfő

Almamentés I. - Befőzés

 Alapból nem vagyok egy befőzős, almát meg végképp nem tennék el, DE a gyönyörű mutsu almáim hullanak és nem hagyhattam, hogy a komposzton és/vagy a tyúkoknál végezzék. A tyúkok ha meglátnak hátat fordítanak vagy  megnézik, hogy mit öntöttem be nekik és kelletlenül konstatálják, megint alma.
Amiért üvegbe zártam az almákat. Egyrészt az ütéstől megbarnul és romlani kezd, vagy megromlik (tyúkok). Másrészt a  fagyasztó befogadóképessége véges. Almalevesnek kiváló lesz konzerválva is. Gondolkodtam, hogy lereszelem vagy leturmixolom és úgy teszem üvegbe, de nekem még soha nem sikerült így megőriznem a színét, hiába tettem rá citromlét, és rozsdásan nem okoz olyan örömet a látványa.
Tettem bele rózsa és levendula szirmokat, hogy kicsit több legyen benne a nyár információjából és kicsit dobott a   látványon is:)  Tudom, hogy a rózsa elveszti a színét, hő hatására, de amikor majd a leves készül pár fagyasztott szirommal lehet ismét dobni a látványon.

 2 üveg 720 ml és 2 üveg 415 ml

Az almákat megmostam, meghámoztam,citromos vízbe tettem, hogy ne barnuljon meg, majd felkockáztam. Megsaccoltam, hogy hány üveggel lesz.(1 üveget púpozottan megtöltöttem almával, megmértem a súlyát és kiszámoltam hány üveg kell. A víz mennyiségét úgy állapítottam meg, hogy az almával megtöltött üveget teleöntöttem vízzel, majd egy mérőedénybe áttöltöttem, megnéztem mennyi, szorozva üvegek száma, + forrásnál párolgási veszteség és kevés rahagyás)  Vizet felforraltam kevés szegfűszeggel és 2 ek. nádcukorral (kompromisszum, nem akartam csak vízben  eltenni) és 1/2 citrom levével. Amikor a víz felforrt beletettem az alma felét és felforraltam, majd hozzáadtam a rózsa és levendula szirmokat. 1-2 percig még főztem, majd az előzőleg előkészített (csírátalanított) üvegekbe óvatosan belekanalaztam. Lezártam a tetővel, tetejére fordítottam 5 percre, majd dunsztba tettem. A másik felével ugyanígy jártam el. Általában 2 kg-nál nagyobb ,mennyiséget nem főzök egyszerre.






Házi konzerválás itt
Tartósítás lépésről-lépésre itt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése