2012. június 26., kedd

Hát én milyen növény vagyok? - Megkérdezzük a szakértőt

Kicsit ezüstösek a leveleim, a virágom fehér és rózsaszín a közepe.Egy tőből több szárat is növesztek.Én lennék a fehérmályva?

Szép zöld leveleim vannak, keskeny lándzsa alakúak, párosan helyezkednek el, egymással szembenéznek. A száron az egymást követő párok ellentétesen helyezkednek el. A virágom lilás-rózsaszín. Nedves rét az otthonom. Ki vagyok én?

Fekszem a földön a keréknyomban. Egy gyökérből három szárat is növesztek. A száram elágazik oldalágakra, amik további oldalágakra elágaznak. Minden oldalágacska végén apró sárga virágokat növesztek. Nedves rét az otthonom. Ki vagyok én?
A patakparton is megtalálható vagyok, ott 80-120 cm a magasságom, az út mellett kb.50 cm. Nagyon szép szürkés, bársonyos leveleim vannak. Finom menta illatom van. A virágjaim halvány lilák. Én lennék a lómenta?

Kedves Erdőkóstoló, ha véletlenül erre járnál, segítenél beazonosítani ezeket a növényeket!

1 megjegyzés:

  1. Hát, ha én jó leszek: orvosi ziliz (rokona a mályváknak), réti füzény, mocsári kányafű, lómenta (a menták nehezek, mert keverednek egymással, de ez annak néz ki)

    VálaszTörlés