2012. május 7., hétfő

Sárgarépás golyók



Egészséghónap, gondoltam előrukkolok valami igazi reform édességgel. Tegnap belebotlottam egy receptbe ez adta az ötletet. Már egyébként is ki akartam próbálni az én táplálkozási vonalamtól viszonylag távol álló nyers konyhát. Nagyon szeretem a zöldségeket,gyümölcsöket nagyon sokat fogyasztok nyersen, de nem vagyok meggyőzödve, hogy a teljes nyers táplálkozás a legegészségesebb. Gondolom, tudnék legalább tíz érvet felhozni mellette, de ellene is. Nálam a nyers édesség kimerül a gyümölcsben, aszalványban vagy ha van kedvem pepecselni a gyümölcssalátában.  Mivel nem folytatunk teljesen nyers táplálkozást, így nem tettem tele aszalványokkal, amik bármilyen egészségesek, de iszonyatosan magas a cukortartalmuk, így most nem lett volna meg az igazi hozadéka.

1 közepes répa
1 közepes alma
5 db datolya
kb.10 tk.zabpehely
kb.10 tk. kókusz reszelék
1 tk.kakaó por
szegfűszeg (ízlés szerint)
fahéj (izlés szerint)

A répát, almát megmossuk, megtisztítjuk, a reszelő kislyukú részén lereszeljük. (Lehetne aprítógéppel vagy turmixal , de ilyen mennyiség miatt nincs értelme előszedni, összeszerelni, és elmosni, ráadásul elég nagy az  alapanyag veszteség )
A datolyát apró darabokra vágjuk és a lereszelt anyagokkal jól összedeolgozzuk, közben a répa is egyre pépesebb lesz. A zabpelyhet belekeveerjük a masszába. Egy kicsit pihentetjük, hogy jól felszívja a nedvességet. Hozzáadunk annyi kókusz reszeléket, ami még a megfelelő állaghoz szükséges. (A répa és alma nedvességtartalma befolyásolja)
Két felé osztjuk a masszát, az egyik részét fahéjjal, szegfűszeggel , a másik felét kakaóval ízesítjük.
A végén golyókat formálunk és kókusz reszelékbe forgatjuk.
Gondoltam, hogy a többieknek ez túl reform lesz:) Nálam az elmegy kategória volt, de nem volt akkora élvezeti értéke, hogy ennyit pepecseljek vele, egyelőre maradok a gyümölcssalátánál:) Lehet, követni kellett volna a receptet.

Továbbfejlesztett változat itt
Itt található az eredeti recept:


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, ezt is ki fogom próbálni. Bár a párom ma már kissé kiakadt, besokallt az újításaimtól:) Majd meglátom, hogyan fogadja, a datolyát nagyon szereti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként nem volt rossz. Egyébként is csak olyan étel készítésének állok neki, amiről feltételezem, hogy legalább nekem ízlik:)Gondolom ezzel más is így van.

      Törlés