2012. április 27., péntek

Variációk „papucsra”



Korábban seditnél  láttam meg ezt a receptet. Rögtön tudtam, hogy  ebből egy  spenótos verziót fogok készíteni. Közben eszembe jutott, hogy néha el szoktam gyengülni:) és a Princess-nél veszek 1-1 spenótos és káposztás falatkát. Nagyon szeretem a tölteléküket, jó fűszeresek (valószínűleg jobb, hogy nem tudom milyen alapanyagokból készül, mert ha tudnám  nem venném meg)  A tésztáért nem vagyok oda, mert brutál zsíros, de a töltelékért ritkán bevállalom:).  Így adta magát, hogy  spenótos  papucsok mellett legyen káposztás is. És ha sütés van, akkor kell egy édes verzió is.
 A végén döbbentem rá, hogy a  káposztásnak nem maradt tészta:(  A szegélyeket összegyúrtam és abból lett 5 darab káposztás  kóstolóba. Ehhez a tésztamennyiséghez az általam elkészített töltelék túl sok volt. Gyakorlatilag a káposzta megmaradt.

40 db papucshoz

Hozzávalók:
tészta
15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg vaj
1 tojás
2 ek. tejföl
1 tk. szódabikarbóna
1 kk. só

mák töltelék
10 dkg darált mák
2 tk.méz
2 tk.meggylekvár
1 ek. forrázott mazsola

juhtúrós-spenótos töltelék
10 dkg juhtúró
12 db spenót levél
3 tk. medvehagyma pesto
1 főtt tojás
2 dkg vaj

káposzta töltelék:
25 dkg káposzta
olívaolaj
bors

kenéshez:
1 tojás sárgája (bőven elég lenne egy negyed:)
1 ek. tejföl

Elkészítése: 

tészta:A hozzávalókat összegyúrjuk és hideg helyre tesszük. Nekem nem kellett bele tej.(Addig pihentettem, amig a töltelékeket elkészítettem.)

mák töltelék :(szerencsére volt darált mákJ)A mazsolát leforrázuk, amikor megduzzadtak, lecspegtetjük és a többi hozzávalóval  összekeverjük.

juhtúró-spenótos töltelék: a spenótot alaposan megmossuk, a szárát ha van lecsípjük, és vékony csíkokra vágjuk. Kevés vajon 2-3 perc megpároljuk. A tojást egy villával összetörjük, hozzáadjuk a juhtúrót, a megpárolt spenótot (ha van leve azt ne tegyük bele,) és a pestot. Az egészet jól összekeverjük. (a juhtúró nagyon sós volt, így nem igényelt sózást)

káposzta töltelék: a káposztát lereszeljük (én káposztavágó késsel vágtam), picit sózzuk. Kinyomkodjuk a nedvességet és kevés olívaolajon megpároljuk. Ha szükséges sózzuk, és borsozzuk.
A tésztát lisztezett munkafelületen kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk. Derelyevágóval 4x4 cm-es négyzeteket vágunk, 1 púpozott kávéskanálnyi tölteléket teszünk rá. Az egymássak szembenlévő csücsköket összenyomjuk. (Enyhén felhajlítottam a papucsok „ orrát” és „sarkát”, ha a töltelék ki akarna folyni, valamennyire útját állja, de nem következett be az aggodalmam)
A papucsokat sütőpapírral bélel tepsire rakjuk, a  tojás sárgáját elkeverjük kevés tejföllel és megkenjük a tésztát. A sütőt előmelegítjük 180 C-ra és 10 perc alatt megsütjük.
Melegen, langyosan és hidegen is finom:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése