2012. április 9., hétfő

Medvehagymás-falatkák


A húsvét nem múlhat el sós   nélkü sem:) DE a medvehagymás ételkollekciómat is bővíteni szerettem volna, ennek okán a tészta feléből medvehagymás falatkákat készítettem. Kicsit játszottam még az összetevőkkel, lecsökkentettem a zsiradék mennyiségét és csak tönkölylisztet használtam.

30 dkg liszt (fehér tönkölyliszt/teljes kiőrlésű tönkölyliszt)
10 dkg vaj
1,5 dl joghurt
10 db medvehagyma levél
2 kk.só
1 kk.szódabikarbóna

kenéshez:
1 tojás

tetejére:
szezám/mák/sajt

A hozávalókat  a medvehagyma kivételével egy tálban összegyúrjuk és hűvös helyen pihentetjük kb. 20 pecig.
A tésztát két felé vesszük, az egyik darabba beledolgozzuk az előzőleg apróra vágott medvehagyma leveleket.
medvehagymás – kinyújtjuk 3-4 mm vastagságúra, megkenjük tojással, és reszelt sajtot szórunk rá.
magos-sajtos -szintén kinyújtjuk és megkenjük, majd egy-egy részét sajttal, mákkal és szezámmaggal megszórjuk.
A legkisebb pogácsa formával kiszúrjuk és előmelegített sütőben, sütőpapírral belélt tepsiben 200 C-on kb. 10 perc alatt megsütjük.

Frissen az igazi.:)

4 megjegyzés: