2012. március 27., kedd

16. „Vereshagyma leves „



Hagymaleves nálam a póréhagymát jelenti, valami érthetetlen okból , valahogy soha nem volt bizalmam a vöröshagymához. Mostanában nézegettem a Czifray féle szakácskönyvet, amiben külön fejezete van a böjti és gyógyító ételeknek. A böjti ételek között szerepel a böjti lé, amit különböző levesek elkészítésénél használnak fel, pl. póréhagyma leves, vereshagyma leves, fű leves, spárga leves, kucsmagomba leves. Vasárnap készítettem böjti lét, ma nagyon kíváncsian vártam, hogy milyen lesz vele a hagymalevesem. Szerintem nagyon finom, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Hozzávalók 4 főre:
4 nagy hagyma (50 dkg)
6 ek.oliva olaj
3 dl böjti lé (ez mára főzelék sűrűségű lett)
1 liter víz
1 ek. kukoricaliszt
szerecsendió virág
bors
szegfűbors

Elkészítés:
A recept alapján készítettem,lásd lentebb  csak vaj helyett olajat használtam  és kevesebbet(csak, hogy ne legyen annyira finom:)) és kicsit kevesebb folyadékot adtam hozzá, és a végén leturmixoltam. Az elmaradhatatlan fokhagymás pirítós volt mellé:)

Eredeti recept:
„Metélj el szeletekre négy nagy fej spanyol veres hagymát, pergeld meg fertály font vajban, egy jókora kanál liszttel, önts reá egy pint borsó levet; hagy fél óráig lassan főni, keverd fel gyakran a’ merő kanállal, hogy a vaj jol öszve vegyüljön a’ lével, adj hozzá borsot, szegfűborsot, sót és szerecsen dió virágot, ’s tálald ki pirított zsemlye szeletekre.”
Czifray István: Magyar nemzeti szakácskönyve, magyar gazda aszszonyok szükségleteihez alkalmaztatva Böjti levesek, 116.Vereshagyma leves

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése