2012. január 2., hétfő

Sárgarépás-diós keksz


Ezzel a kekszel zárult a 2011. év. A gasztroajándékok készítésénél is gondolkodtam egy sárgarépás vagy sütőtökös vagy mindkétféle keksz készítésén, de a végére teljesen belefáradtam a sok sütésbe, így gondoltam, majd egy következő alkalommal bővítem a kínalatomat.  A 66 Karácsonyi édesség c. könyvben bukkantam egy keksz receptre, ami teljesen hasonló, mint a keksz receptjeim. Az eredetei recepthez képest csak a liszt fajtáját változtattam meg, de ezzel nem sikerült elrontanom:) Ja és a répa mennyiségét lazábban kezeltem, a tisztítás előtti súlya volt 12 dkg:) Gondolkodtam, vajon miért 13 dkg répát tartalmaz a recept, végül arra jutottam, hogy valószínűleg elővettek 2 répát és annak ennyi volt a súlya:)

40 darab kekszhez:
10 dkg dió
13 dkg sárgarépa
30 dkg lisz (10 dkg rozslisz, 10 dkg fehér tönkölyliszt, 10 dkg kukoricaliszt)
1 csipet só
¼ kk. őrölt fahéj
¼ kk. őrölt szegfűszeg
15 dkg vaj
10 dkg méz
1 tojássárgája
1 citrom és 1 narancs héja

A sárgarépát megmossuk, lereszeljük.
A lisztet a sóval, fahéjjal és szegfűszeggel összekeverjük.
A mézet a tojássárgájával  és a vajjal kikeverjük.
Beledolgozzuk a lisztes keveréket, a diót, a reszelt citrom- és narancshéjat, majd a sárgarépát és összegyúrjuk. Lágy marzsalékos tésztát kapunk, amit kb. 2 órára hideg helyre teszünk.
A tésztát 3 mm vastagságra kinyújtjuk, és különböző formákkal kiszúrjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és  előmelegített sütőben 12-15 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni.
Amikor kihűlt, díszithetjük csokolédával. ( Olvasztottam csokit, azzal megkentem a kekszeket és fehér csoki forgáccsal megszórtam)


Ötlet: Lajos Mari-Hemző Károly: 66 Karácsonyi édesség 71.oldal Sárgarépás-kesudiós keksz

1 megjegyzés:

  1. Én most találtam rá erre a receptre, nagyon tetszik, nagyon nagyon örülök neki, megkülönböztetett finomság lesz a gyűjteményemben. A lisztekkel tovább lehet variálni, én teljes kiőrlésű tönkölyt és teljes búzalisztet szoktam még használni, a kukorica is ötlet. Köszönöm.

    VálaszTörlés