2011. december 11., vasárnap

Narancsos zabkeksz



20 dkg zabpehely
25 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg kandírozott narancshéj
15 dkg vaj/kókuszzsír (ez most 5 dkg vaj és 10 dkg kókszzsírból készült, csak amiatt cifráztam, hogy fogyjon a kókuszszír
1 tk. örőlt gyömbér
csipetnyi só
3 ek. méz
1,5 tk. szódabikarbóna
A zabpelyhet ledaráljuk, hozzáadjuk a lisztet, sót, szódabikarbónát, gyömbért, majd összekeverjük.

A vajat és vagy/kókuszzsírt felolvasztjuk.
A narancshéjat egy tálba tesszük, ráöntjük a mézet, majd a felolvasztott zsíradékot és elkeverjük.

A zsíros keverékbe beletesszük a száraz anyagokat és összedolgozzuk és cipót formálunk a tésztából.

Hűvös helyen pihentetjük.
A nyújtódeszkát meglisztezzük, és 4-5 mm vastagságúra nyújtjuk a tésztát. A nyújtófát is lisztezzük meg, ,mert a tészta egyébként hozzáragad.

Különböző formákkal kiszúrjuk, esetleg díszítjük. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. A sütőt előmelegítjük 200 C-ra és 5-7 perc alatt megsütjük. Hagyjuk a sütőlapon egy kicsit hűlni, mert könnyen törnek.


Ma a reform édességek sütésének napja van, hogy kiköszörüljem a csorbát, amit a tegnapi sütéssel okoztam:) Már két napja előkészültem lélekben a narancsos keksz sütésére. Anyám névnapjára sütött narancsos-olivás keksz receptjét akartam kicsit narancsosítani és karácsonyiasítani. A karácsonyhoz a narancs éppúgy hozzátartozik,mint a mák és dió, emiatt mindenképpen kell valami narancsos, és természetesen reformot:)
Korábban nagyon sok kandírozott gyümölcsöt készítettünk, így adta magát az ötlet, hogy kandírozott narancshéj legyen a sütibe. (Mini kompromisszum a reform étrend terén, nem magamnak sütöttem, de ReformTánti konyhájából nem kerülhetnek ki csak egészséges dolgok:)
Kandírozás: 1 rész víz 2 rész cukorból szirupot főzünk és a kandírozandó gyümölcsre öntjük. Lefedjük és 24 óra múlva leszűrjük, újra felforraljuk és ráöntjük, lefedjük és állni hagyjuk. Ezt ismételjük két héten keresztül, amíg a szirup elfő (nekem még soha nem főtt el teljesen). Utána szellős helyen megszárítjuk, cukorba forgatjuk. Dobozban vagy jól záródó üvegben tároljuk. Ennek a folyamatnak a gyorsított verziójával készült a "kandírozás". Szirupban főztem az apró kockákra vágott narancshéjat kb.1/2 órát , majd hagytam kihűlni. Másnap újra főztem kb. 1/2 órát és benne hagytam felhasználásig a szirupban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése