2011. december 18., vasárnap

Jelentem, ehető - Rakott kelkáposzta kölessel



Mostanában nagyon bátran kísérletezek a fűszerekkel és az ételekkel is. Alapelv, nem baj, ha nem alkalmas emberi fogyasztásra, lehet, hogy a kutyáknak ízlik, ha a kutyáknek se kell, megeszik a tyúkok. Bár emlékeim szerint az  utóbbi pár évben nem landolt egyik kísérletem se a tyúkoknál. A hét úgy látszik a köles jegyében zajlik. Készült  köles kőrözött, de ma, a már régóta dédelgetett, nagy kedvencemet a rakott kelt akartam elkészíteni belőle. Mi sertés húst nem fogyasztunk, pulykán mindig érzek valami olyan szagot, amitől nem tudom megenni, így fontolgattam, hogy szójából készítem, mint vegán koromban. De izgatott, hogy milyen lenne kölesből. Itt a köles nem a rizst helyettesítené, hanem a húst, végül emellett döntöttem. Természetesen nem hasonlít a húsból készültre, bár én már nem is emlékszem milyen sertés húsból:) de köles rajongók, gluténmentes diétázok, egészséges táplálkozás hívei, vagy vállalkozó szelleműek nyugodtan kipróbálhatják, mert jelentem ehető:)

4 adag
½ kelkáposzta ( 9 db levél)
1 nagy vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 tk. piros paprika (ez háziból készült és több kell belőle)
2 dl köles
1 dl rizs
5 dkg sajt
1 kis pohár tejföl
extra szűz olivaolaj (amiben a hagymát meg tudjuk dinsztelni)
2 csipet borsikafű (csombor) jó a bors is csak ki akartam próbálni a csombort:)
½ tk. őrölt kömény

A káposztát leveleire szedjük,megmossuk, feldaraboljuk és sós vízben  5-10 percig főzzük.
A kölest és a rizst külön-külön alaposan megmossuk.
A rizst sós vízben megfőzzük, leszűrjük.
A hagymát megtisztítjuk, megmossuk és  apró darabokra  vágjuk, majd kevés  olajon megfonnyasztjuk.
Beletesszük a kölest, a fűszereket  és kb. kétszeres mennyiségű vízben puhára főzzük.
Egy tálat kikenünk olivaolajjal és belerétegezzük a hozzávalókat.
1 sor kelkáposzta, 1 sor rizs,

  köles,

káposzta,

tejföl,

tejföl, majd újra. A végén reszelünk rá sajtot.

Forró sütőben kb. 25-30 perc alatt, a sajt pirulásáig sütjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése