2011. december 27., kedd

Gluténmentes Ferrero Rocher


6 dkg mogyoró
6 dkg étcsokoládé
6 dkg natúr kukoricapehely
3 tk.méz
0,25 dl olaj (ez  olivával készült, kicsit aggasztott, hogy túl markáns lesz az íze, de nem lehet érezni)
0,5 dl tejszín
A mogyorót ledaráljuk, a kukoricapelyhet a kezünkkel elmorzsoljuk, és a két anyagot összekeverjük. Az olajat mézet összekeverjük, beletesszük a kockára tört csokoládét, és tejszínt és az egészet a csokoládé olvadásáig melegítjük.
Az olvadt csokit kicsit visszahűtjük, és 5 ek. mennyiséget a mogyorós keverékhez adjuk és összegyúrjuk. Ezzel egy jól formázható állagú keveréket kapunk, ha úgy ítéljük meg, hogy  nem tudjuk formázni, adjunk hozzá még egy kis olvasztott csokoládét.

A masszából diónyi golyókat formálunk  és a maradék csokoládéba forgatjuk. (Én két fogpiszkáló segítségével szedtem ki). Alufóliát helyezünk egy tálcára a matt fele legyen felül, arra tesszük rá az elkészült golyókat. (Állítólag a fényes feléről nem lehet leszedni a csokit)

Hűvös helyen tartjuk a csokoládé dermedéséig, majd papírkapszlikba tesszük.
A karácsonyi gasztroajándék része volt. Nézegettem recepteket és emlékeztem, hogy korábban láttam egy házi ferrero receptet, amikor rákerestem, nyilvánvaló volt, hogy bizonyos dolgokat nem tartalmaz a háztartásom kakaós ostya, nutella, bár nutellát tudtam volna készíteni, de nem akartam azzal is babrálni. Az ostya heyettesítése viszont egy kardionális kérdés volt. Egy gyors ötlettől vezérelve, a kutyáknak csemegének itthon tartott kukoricapehelyből gondoltam megalkotni eme egészséges ferrero verziót. Gondolom a kukoricapehelyben van egy-két dolog, amire felszisszennék, de a csomagolása nincs meg, így a tudatlanok nyugalmával felhasználtam:)
A recept innen:)
http://mollykonyhaja.blogspot.com/2010/10/hezi-ferrero-rocher.html

2 megjegyzés:

  1. Helga ez nagyon szuper recept , sokan fogják követni valószínű.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Rita,lehet, felteszem több recept oldalra is, ha valakinek szüksége van rá, megtalálja.

    VálaszTörlés