2011. november 9., szerda

Hazárdőr falatkák


17 dkg tápióka/hajdina liszt és teljes kiőrlésű tönkölybúza fele-fele arányban
8 cl olivaolaj
1,5 dl tej
1 db tojás
1 dkg reszelt sajt
2 kk. köménymag
2 kk. szezámmag
2 kk.lenmag
1 kk.szódabikarbóna
1 tk. só
A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, és a formába tesszük, normál muffin formában 12 db. Nagyjából nokedli sűrűségű tésztát kapunk. (Végül az olajat kifelejtettem, ezt úgy próbáltam meg helyrehozni, hogy csöpögtettem egy kicsit a tetejére és a formában elkevertem.)
Előmelegített sütőben 200 fokon 10 perc alatt megsütjük.
Az elkészült falatkáknak nagyjából muffin és teljeskiőrlésű kenyér között van az állaga, nekünk nagyon ízlett.
Ehetjük magában, vagy valamilyen levessel, amibe betétet tennénk. Szerintem finom lehet fokhagymásan vagy hagymásan, esetleg zöldségesen is. Szerintem holnap sütök egy újabb verziót.
Korábban itt találtam a receptet www.nosalty.hu/recept/brazil-sajtos-kenyerfalatok el is mentettem, de karácsonykor sütöttem egy addig ismeretlen alapanyagokból, recept alapján, és csúnyán megszívtam (3 órán keresztül kellett pihentetni hűtőben a tésztát azután rudakat formálni és felszeletelni. Olyan kemény lett a pihentetés után, hogy nem lehetett vele dolgozni. Az volt a szerencse, hogy eleve egy vastag rudat formáltam belőle, így óriás kekszek készültek), azóta el szoktam olvasni a kommenteket is, mielőtt belefutnék valami hasonlóba.
Eleve gondolkodtam a hajdina/tönkölybúza verzióban, amit az egyik kommentelő is írt. De az megerősített ebben a gondolatban, hogy a recept alapján senkinek sem sikerült megfelelő állagúra megsütnie. Emiatt is lett a neve hazárdőr falatkák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése