2011. november 10., csütörtök

Hazárdőr falatkák édesítve




12 dkg tápióka/hajdina liszt és teljes kiőrlésű tönkölybúza fele-fele arányban
5 dkg darált mák
1 alma (10 dkg)
10 dkg sült tök
1,5 ek. méz
1 ek. sárgabarack lekvár
05, dl olivaolaj
0,5 dl tej
1 db tojás
½ narancs reszelt héja
1 tk.szódabikarbóna
½ kk. só
A sült tök héját eltávolítjuk. Egy villával összenyomkodjuk.
Az almát megmossuk és héjjastól lereszeljük.
A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, a nedves alapanyagokhoz hozzákeverjük a szárazalapanyagokat, és normál  12 db-os muffin formába tesszük . Nagyon sűrű ragacsos tésztát kapunk. A muffin formát kilisztezzük,  reméljük tőle, hogy a méz nem ragad bele, és két kanál segítségével beletesszük a masszát a formába. Előmelegített sütőben 200 fokon 10 percig sütjük, majd 180 fokon 5 percig. (Tűpróba)
Tálalásnál csurgathatunk rá mézet, vagy tehetünk rá lekvár, de ezek nélkül is finomJ
Korábban szemezgettem már Rita receptjével, mivel a mák, mint liszt helyettesítő nagyon megtetszett és a mákot is imádom. Nem teljes egészében helyettesíteni, inkább csak egy részét akartam kiváltani vele, különösen a zabpehelyből készült sütikéimnél, már ahol lehet.
 A tegnapi falatkáknak el akartam készíteni az édes verzióját, és mivel pont voltak itthon a szükséges alapanyagokból, amik önmagukban semmihez sem lettek volna elegendőek, így adta magát a tökös-almás-mákos verzió.
Ez az alábbi két recept zanzásításával született, majd ha egyszer igazán bátor leszek, elkészítem Rita verzióját is.
 Hazárdőr falatkák receptem:
Rita Almás-mákos-tökös muffinja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése