2011. augusztus 25., csütörtök

Almalekvár




2 kg alma
20 dkg cukor
2 citrom leve
8-10 szegfűszeg vagy 1-2 kk.őrölt szegfűszeg
5-10 szegfűbors
(1 kk. őrölt fahéj)
Az üvegeket és a tetőket elmossuk és csíratalanítjuk (csírátalanítás= 1-1 arányú ecet és forró vízzel kiöblítés és szárazra csurgatás, nem törlés)
Előkészítjük a dunsztot.  ( én egy nagy kosarat béleltem ki, amit takarókkal tartottam melegen)
Egy edénybe vizet teszünk és beleteszük 1 citrom levét. A megtisztított és feldarabolt almákat ebbe tesszük, hogy ne barnuljon meg.
 Az almát megmossuk, meghámozzuk, eltávolítjuk a magházát és feldaraboljuk.
Leturmixoljuk, hozzáadjuk a citromlét, cukrot,  szegfűszeget  és a szegfűborsorsot. Folyamatos keverés mellett főzzük kb. 10-15 percig.
Óvatosan üvegekbe töltjük (én kanállal teszem bele), majd lezárjuk, és pár percre a tetejére fordítjuk. (Nem szedegettem ki a szegfűszeget belőle, hogy jobban benne maradjon az íze.)
Dunsztba tesszük és ott hagyjuk kihülni.
3 üveget megtöltöttem szegfűszegesen, a maradékba belekevertem  a fahéjat , egy kicsit újra melegítettem és a fentiek szerint folytattam.
Ebből a mennyiségből 4 üveg 350 ml és 1 üveg 250 ml lekvár lett.


Mivel a a cukor tartósít és az üvegek és a kupak is csíramentes, a tetőre állítással a levegőt is sterilizáltuk, így nincs szükség tartósítószerre.
Ha nem bíznánk ebben a módszerben tegyünk celofánt az üveg tetejére, arra tegyünk 1 késhegynyi nátrium-benzonátot és úgy tegyük rá a tetőt és úgy fordítsuk a tetejére. Semmiképpen se tegyünk szalicilt vagy nátrium-benzonátot a lekvárba mert egészségtelen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése